Relacje z warsztatów podczas Dni otwartych Ośrodka Wspierania i Rozwoju

 kategoria wpisów: Podsumowania akcji

Relacje z warsztatów podczas Dni otwartych Ośrodka Wspierania i Rozwoju

Podczas Dni Otwartych Ośrodka Wspierania i Rozwoju przeprowadzono warsztaty dla dzieci i młodzieży. Od 24 stycznia do 28 lutego odbyło się 20 wydarzeń (spotkań, warsztatów, szkoleń, wykładów), w których udział wzięło ponad 600 osób w tym przedszkolaki, uczniowie szkół podstawowych, średnich, nauczyciele-mentorzy, instruktorzy.

24 stycznia 2019 r. odbyła się pierwsza w ramach Ośrodka Wpierania i Rozwoju Gra terenowa Turniej Rycerski dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Grę przeprowadziła Pani Anna Cieślik z Uniwersytetu Wrocławskiego wraz ze studentami Wydziału Psychologii.
Celem gry było podniesienie poczucia własnej wartości, stworzenie sytuacji umożliwiających oswojenie się ze słabymi stronami a przede wszystkim praca nad rozpoznaniem własnego potencjału, wzmocnieniem mocnych stron oraz akceptacją siebie.

11 lutego 2019 r. odbyły się Warsztaty Strategie osiągania celów dla uczniów szkół ponadpodstawowych poprowadziła Pani Justyna Kuświk z Uniwersytetu Szczecińskiego.

12 lutego 2019 r. przeprowadzono warsztaty pn.: Wizualizacja zasobów w procesie realizacji celów. Warsztaty przeprowadziła Pani Marcelina Zaniewska.
Celem warsztatu było wykorzystanie wizualizacji, pobudzanie kreatywności w procesie wyznaczania i realizowania celów.

12 lutego 2019 r. odbyły się warsztaty pn. Muzyczne podróże dla przedszkolaków przeprowadzone przez dr Martę Kondracką-Szalę z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Celem zajęć było rozwijanie wrażliwości muzycznej, stwarzanie okazji do zdobywania różnorodnych doświadczeń muzycznych, rozwijanie kompetencji muzycznych z zakresu różnych aktywności, np.: gra na instrumentach, taniec, ruch z muzyką, śpiew, tworzenie muzyki.

Zajęcia stanowiły wędrówkę po kącikach, gdzie dzieci mogły podjąć różnorodne, muzyczne aktywności zainspirowane tematycznie zimą z wykorzystaniem ciekawych materiałów.
Uczestnicy warsztatu mieli okazję zagrać na instrumentach i nie tylko, pośpiewać, potańczyć, posłuchać i aktywnie obcować z muzyką.

12 lutego 2019 r. odbyły się warsztaty dla uczniów szkół podstawowych pn. Wielkoformatowe książki „Zróbmy sobie kłopot” poprowadzone przez Panią Karolinę Patrzałek z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Wielkoformatowe warsztaty manualne z wykorzystaniem książki obrazkowej Iwony Chmielewski pt.: Kłopot miały na celu pobudzić dzieci do myślenia niestandardowego, uruchomić wyobraźnię i spożytkować zasoby kreatywności. Książka o Kłopocie, polskiej autorki tworzy z prostej, codziennej sytuacji niestandardowa historie o tym jak kłopot można zamienić w rodzinna tradycje… Stworzono swoje indywidualne historie a także opowieść wszystkich uczestników w dużym formacie.

12 lutego 2019 r. przeprowadzono warsztat dla licealistów pn. Przygotujmy się do życia, nie do egzaminów – fenomen fińskiego pragmatyzmu. Warsztaty poprowadził Michał Makowski.

Zajęcia będą składały się z części teoretycznej [około 20%] oraz praktycznej [około 80%]. Na podstawie prostych ćwiczeń uczniowie sami mogli poznać podstawowe zasady funkcjonowania w systemie fińskiej edukacji oraz użyć swoich najlepszych cech i kompetencji do zdobywania wiedzy.
Celem zajęć było wskazanie na umiejętności prezentowania swoich myśli, opinii oraz własnych wniosków, bez względu na potencjalny i oczekiwany „klucz odpowiedzi”.

12 lutego 2019 r. przeprowadzono warsztaty dla przedszkolaków pn. Gry matematyczne warsztaty matematyczne „Droga donikąd”. Warsztaty poprowadziła Pani Justyna Napiórkowska.

Rozwiązywanie problemów matematycznych poprzez działania we współpracy z innymi. Dzieci rozpoczęły od samodzielnego rozwiązywania zadań matematycznych o różnym poziomie trudności , kolejne zadania tworzyły potrzebę nawiązania współpracy z innymi dziećmi. W efekcie końcowym problem matematyczny został zrealizowany dzieci musiały stworzyć zespoły i zagrać w grę matematyczną. W grze pojawiły się elementy przygotowujące do kodowania.

12 lutego 2019 r. odbyły się warsztaty dla uczniów szkół podstawowych pn. Tworzymy łazik napędzany powietrzem z balona przeprowadzone przez mentorkę Akademii Talentów i Uzdolnień Panią Iwonę Kowalik.

Uczestnicy zostali zapoznani z przykładami pojazdów wykorzystywanych w kosmosie. W zespołach uczniowie otrzymali zadanie zbudowania prostego pojazdu, poruszanego się dzięki nadmuchanemu balonowi. Zespoły miały szansę wykazać się pomysłowością tworząc pojazdy z materiałów z recyklingu i nadając im kosmiczny wygląd. Wszystkie pojazdy zostały przetestowane.
Celem warsztatu było wzbogacenie wiedzy dzieci na temat astronautyki i metod badania kosmosu; rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów w zespole; rozwijanie i pogłębianie zainteresowań uczniów dziedzinami z grupy STEM (nauka, technologia, inżynieria, matematyka).

14 lutego 2019 r. odbyło się Forum Dyskusyjne pn. Niepodległa dla licealistów koordynowaną przez Panią Katarzynę Cieplińską-Olejnik

W tym roku z okazji 100 – lecia odzyskania niepodległości uczniowie przygotowali debatę składającą się z trzech bloków tematycznych związanych z budową niepodległego Państwa Polskiego w latach 1918 – 1924:
I. OSTATNI ROK WIELKIEJ WOJNY A NIEPODLEGŁOŚĆ POLSKI.
II. PRZEMIANY POLITYCZNE I GOSPODARCZE POCZĄTKÓW LAT XX –TYCH W POLSCE.
III. BOHATEROWIE NIEPODLEGŁOŚCI.

14 lutego 2019 r. odbyła się Uroczystość pn. DROGA DO WOLNOŚCI – NIEPODLEGŁA dla klas szkół podstawowych koordynowaną przez Panią Janinę Majchrzak.
I. Kiedy Polska utraciła niepodległość?
II. Jak Polacy próbowali odzyskać niepodległość?
III. Za co kocham Polskę?
IV. Jakie życzenia złożyłbym / złożyłabym Polskę?

14 lutego 2019 r. podczas Dni Otwartych Ośrodka Wspierania i Rozwoju, mentorzy Akademii Talentów i Uzdolnień Pan Maciej Jakubaszek, Alicja Pietrzak oraz Ewa Kluz zorganizowali w Szkole Podstawowej nr 32 w ZSP nr 21 Kreatywne wyścigi rzędów dla najmłodszych, w których wzięli udział uczniowie SP 96 oraz gospodarze SP 32 wraz z opiekunami.
Podczas otwarcia turnieju międzyszkolnego uczestnicy i kibicujący koledzy mogli wspólnie nauczyć się tańca – Zumby.
Celem wyścigów było zapoznanie uczestników z różnymi dyscyplinami sportowymi, przyrządami w nich wykorzystywanymi, podstawowymi regułami, rozszerzenie zainteresowań dzieci sportami, w których być może nigdy nie brały udziału, a okazuje się, że są dla nich bardzo atrakcyjne i bardzo sobie w nich radzą, integracja uczestników gry, wzmacnianie więzi koleżeńskich, wdrażanie współzawodnictwa i współpracy. Zastosowanie konkurencji z wykorzystaniem umiejętności łączących różne obszary: matematyczne, logiczne, rytmiczne, zręcznościowe, sprawnościowe.
Tego dnia ważny był rozwój talentów i umiejętności nie tylko sportowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Polecane artykuły:
Szybki kontakt

Jeśli mają Państwo jakieś pytania, sugestie, zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe

Not readable? Change text. captcha txt