Sport na sucho – dla młodszych pływaków!

 kategoria wpisów: Nasze akcje, Przed nami

    Ćwiczenia dla uczniów klasy IV o profilu pływackim. Dobór ćwiczeń uzależniony jest oczywiście od sprawności dzieci. Każda grupa jest inna. Ty także możesz spróbować. Pamiętaj tylko aby zapytać rodziców gdzie możesz bezpiecznie ćwiczyć! To ważne!

    Jak wykonujemy ćwiczenia? Ćwiczymy co drugi dzień po 3 serie.

    Pamiętajcie o rozgrzewce przed ćwiczeniami (np. trucht w miejscu, krążenia ramion w przód, tył, jednorącz, oburącz, skłony, skrętoskłony, półprzysiady). Pamiętajcie o odpowiednim stroju (sportowym) i miejscu do ćwiczeń – wokół brak przedmiotów, o które można się potknąć, uderzyć (bezpieczeństwo najważniejsze)!

    Zestaw ćwiczeń nr 1:

    1. Podpór przodem na przedramionach – plank -,,deska”- łokcie pod barki, ciało w linii prostej. Ciężar ciała na palcach stóp i przedramionach. Liczymy do 20, wykonujemy 2 razy.

    2. „Brzuszki” (niepełne) – w leżeniu tyłem, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej, proszę nie odrywać kręgosłupa lędźwiowego od podłoża! Proszę zacząć od 20 powtórzeń i stopniowo zwiększać ilość.

    3. Pompki (pełne, klatka piersiowa do podłogi). Dziewczynki mogą zacząć od pompek na kolanach. Rozpoczynamy od (nie mniej niż) 10 pompek.

    4. Superman – w leżeniu przodem, nogi proste w kolanach, ramiona wyciągamy maksymalnie przed siebie. Unosimy odcinek piersiowy kręgosłupa wraz z nogami do góry. Przytrzymujemy 1-3 sekund. Proszę zacząć od 10 powtórzeń i stopniowo zwiększać ilość.

    5. „Pajacyki”. Wykonujemy 30 razy. Uwaga na sąsiadów z dołu! Hałas! Całą odpowiedzialność można zrzucić na trenera, nauczyciela!

    Zestaw ćwiczeń nr 2:

    1. Przeskoki – w wykroku, prawa noga z przodu, lewa ręka w górze (lewa noga z tyłu, prawa ręka w dół) – podskokami zmiana ułożenia. Wykonujemy 10 razy, liczymy ,,na jedną rękę”.

    2. Deska – plank na dłoniach; w podporze przodem odrywamy dłoń i dotykamy naprzemianstronnie: dłoń – dłoń, dłoń – łokieć, dłoń – bark. Powtarzamy 3 razy.

    3. W leżeniu tyłem, dłonie pod pośladki – nożyce pionowe, nożyce poziome. Powtarzamy 15 razy.

    4. Superman – w leżeniu przodem, unosimy ramiona i nogi w górę, ramiona i nogi wykonują ruchy naprzemianstronne góra/dół. Liczymy do 20.

    5. Pompki pełne – wykonujemy nie mniej niż 15 razy.

    Zestaw ćwiczeń nr 3: Sportowe Abecadło (link http://wke.wroclaw.pl/sportowe-abecadlo/)

    Wymyślacie słowa i wykonujecie ćwiczenia według literek w słowie. Każdej literce abecadła przypisane jest ćwiczenie.

    Bawcie się dobrze! Wymyślajcie różnorakie słowa, także te związane z pływaniem (techniką, słownictwem pływackim).

    Jeśli ktoś mieszka w domu (dużo miejsca, brak sąsiadów z dołu), a nie w bloku może poskakać na skakance.

    Pamiętajcie: musicie szczególnie rozgrzać nadgarski i ramiona. Pamiętajcie także o technice: postawa wyprostowana, brzuch wciągnięty, ugięte łokcie trzymane blisko tułowia.

    Ćwiczenia wykonujemy co drugi dzień, stosujcie naprzemiennie zestaw ćwiczeń nr 1 z zestawem nr 2 i zestawem nr 3 (Sportowe Abecadło).

    Po ćwiczeniach rozciągajcie się. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=d5hoqLuHi4s do ćwiczeń rozciągających w wykonaniu wrocławskich pływaków: Alicji Tchórz – Olimpijki, Mistrzyni Europy w pływaniu w sztafecie 4 x 50 m stylem zmiennym i Pawła Wernera – Wicemistrza Świata Juniorów w pływaniu, Olimpijczyka, absolwenta Sportowej Szkoły Podstawowej nr 72 we Wrocławiu.

    Poza tym korzystajcie z ruchu na świeżym powietrzu: spacery, gra w piłkę z rodzeństwem, jazda na rowerze itp.! Słowem ruszajmy się!

    Na koniec ciekawostka!

    Holenderska pływaczka Sharon van Rouwendaal, Mistrzyni Olimpijska na dystansie 10 km na otwartym akwenie udostępniła film jak podczas epidemii trenuje w basenie… ogrodowym https://www.facebook.com/watch/?v=1128288364189321

    Pływała w basenie o średnicy około 3 metrów i głębokości 1 metra. Chcieć to móc!

     

    Opracowały mentorki sportu Akademii Talentów i Uzdolnień: Dorota Serafin, Alicja Pietrzak, Edyta Wróbel

    Recommended Posts
    Szybki kontakt

    Jeśli mają Państwo jakieś pytania, sugestie, zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe

    Not readable? Change text. captcha txt