ZOSTAŃ W DOMU, POĆWICZ W DOMU

 kategoria wpisów: Nasze akcje, Przed nami

Aby skutecznie pracować przy komputerze, musicie zadbać o częste przerwy w pracy. Nieprzerwana praca przy monitorze powinna trwać nie dłużej niż 30 do 45 minut.

Zachęcamy aby przerwę w pracy wykorzystać na zajęcia ruchowe oraz odpoczynek dla oczu. Proponujemy Wam kilka prostych ćwiczeń. Dzięki nim uwolnicie się od bólu i napięć mięśniowych palców, ramion, szyi oraz rozluźnicie górną część ciała. Zatem zaczynajmy!

Ćwiczenia palców rąk:

  • Palce splecione ze sobą. Wypchnij splecione palce dłoni w przód do wyprostu ramion, rozciągaj je jak najmocniej.
  • Zaciskaj dłonie w pięści, następnie rozluźnij. Powtórz 4 razy.
  • Zaciśnij mocno pięści, wykonaj krążenia w nadgarstkach. Pięć w prawą, następnie pięć w lewą stronę.
  • Ręce wyprostowane przed siebie, palce dłoni skierowane w dół na podłogę, rozciąganie nadgarstków.
  • To samo tylko palce dłoni skierowane w górę w kierunku sufitu.

Ćwiczenia głowy, szyi, ramion:

  • Powoli przechyl głowę w bok do lewego a potem prawego ramienia. Policz do pięciu z każdej strony.
  • Odwróć głowę w bok w kierunku lewego ramienia, patrz za siebie. Potem zmiana strony.
  • Podnoś i opuszczaj ramiona. Powtórz 4 razy.
  • Ręce splecione za plecami; ściągnij łopatki, policz do pięciu. Rozłącz ręce. Powtórz 4 razy.

Gdy masz dłuższą przerwę zrób skłony, przysiady, pajacyki i… tańcz (jeśli ktoś lubi oczywiście!).

Taniec to doskonały sposób na spalenie kalorii, wzmocnienie mięśni całego ciała, niwelowanie stresu. Pozytywnie nastraja do świata i poprawia humor. Zatem tańczmy!

Życzymy wszystkim zdrowia! Zostań w domu, poćwicz w domu!

Zespół mentorów sportu Akademii Talentów i Uzdolnień 

Dorota Serafin

Edyta Wróbel

Alicja Pietrzak

Ewa Kluz

Maciej Jakubaszek

Polecane artykuły:
Szybki kontakt

Jeśli mają Państwo jakieś pytania, sugestie, zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe

Not readable? Change text. captcha txt