Gry dla dzieci 7-8 lat

 kategoria wpisów: Nasze akcje, Przed nami

    Gry wymagające refleksu i spostrzegawczości wzbudzają ogrom emocji wzmacnianych poprzez rywalizację. Paradoksalnie często zwalniają rodzica z pokusy „kombinowania” jak umożliwić dziecku wygranie, ponieważ dzieci znacznie lepiej od dorosłych radzą sobie z takimi wyzwaniami. W sposób naturalny wzmacnia to dziecięcą samoocenę, jednocześnie wzmacniając umiejętności niezbędne w procesie edukacji: koncentrację uwagi, pamięć i spostrzegawczość. Nam dorosłym, również przyda się taki trening: naukowcy już dawno dowiedli neuroplastyczności naszego mózgu, co oznacza, że zachowuje on dobrą formę gdy poddajemy go systematycznym ćwiczeniom.

    Proste instrukcje, krótki czas rozgrywki i regrywalność (czyli zachowanie atrakcyjności po kilku rozgrywkach) są dodatkowymi atutami tych gier.

    DUSZKI spostrzegawczość, refleks

    Liczba graczy: 2-8 osób

    Wiek gracza: 8+

    Czas gry: ok. 20 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=xIlTUo5swR4

    ZLOT CZAROWNICE spostrzegawczość, refleks

    Liczba graczy: od 2 do 5

    Wiek graczy: od 8 lat

    Czas rozgrywki: ok. 30 min.

    https://www.youtube.com/watch?v=eLmCSwg1HqA

    SPEED JUNGLE lub PRAWO DŻUNGLI spostrzegawczość, refleks

    Liczba graczy: 2 – 10 osób

    Wiek: od 7 lat

    Czas gry: ok. 10 – 15 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=BIDAmKACuqY

    https://www.youtube.com/watch?v=Q9AWrnukRhg

    5 SEKUND (wersja JUNIOR) spostrzegawczość, refleks

    Liczba graczy: 3-6

    Wiek: 7+

    Średni czas rozgrywki:15-20 minut

    http://www.mamawdomu.pl/2015/04/5sekund.html

    BRAIN BOX spostrzegawczość, pamięć

    Wiek: 7+

    Liczba graczy: 1-8 lub więcej

    Średni czas rozgrywki: 10 minut

    http://www.matematyka.wroc.pl/grystrategiczneilogiczne/matematyka-brainbox

    SEN spostrzegawczość, pamięć

    Liczba graczy: 2-5

    Średni czas rozgrywki: 10-60 minut

    Wiek graczy: od 8 lat

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/sen-recenzja/

    CHYBA ŚNISZ kooperacyjna gra pamięciowa

    Liczba graczy: 2-8

    Średni czas rozgrywki: 10 minut

    Wiek graczy: od 8 lat

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/chyba-snisz-recenzja/

    Gry wymienione poniżej rozwijają przede wszystkim wyobraźnię i empatię. W czasach gdy tak wiele kontaktów (a w czasie pandemii: właściwie wszystkie) przenoszą się do wirtualnego świata, bardzo ważne jest aby dzieci i młodzież nieustannie trenowały tzw. kompetencje miękkie, czyli umiejętności społeczne, komunikacyjne, rozpoznawanie emocji, komunikację niewerbalną. Emotikon w SMS nie zastąpi prawdziwej mimiki w realu, a z odczytywaniem ekspresji emocjonalnej coraz więcej młodych osób ma problem. Cenne jest również poszerzanie słownictwa, które dzieje się mimochodem. W czasach gdy coraz mniej dzieci sięga po książki, każda forma aktywności umożliwiająca poznawanie nowych słów, trening umiejętności definiowania i rozumienia pojęć, rozumienia metafor, analogii a także znajomość przysłów i popularnych fraz – to bezcenne ale i całkowicie „bezbolesne” doświadczenia edukacyjne.

    DIXIT wyobraźnia, integracja, empatia

    Liczba graczy: 3 – 6 osób (istnieje też wersja na 12 os)

    Wiek: od 8 lat

    Czas gry: ok. 30 minut

    http://dziecitestuja.pl/dixit-wyobraznia-nie-ma-granic/

    JAK TO WTEDY BYŁO? Pamięć; integracja

    liczba graczy: od 2 do 12

    wiek: od 6 lat

    czas gry: ok. 60 min

    https://www.youtube.com/watch?v=R2eK68CfAHw

    To szczególnie cenna gra, która daje pretekst do spotkania całej rodziny, łącznie z Seniorami. Instrukcja jest banalnie prosta – gra opiera się na opowiadaniu i zapamiętywaniu. Nikt nie zostaje pominięty, każdy ma szansę opowiedzieć własną historię i dzięki temu każdy trenuje umiejętność opowiadania. Uczestnicy w przyjaznej atmosferze będą odkrywać i dzielić się rodzinnymi wspomnieniami. Gra zawiera karty z fotografiami retro, które w zabawny sposób, na zasadzie skojarzeń zachęcają do opowieści.

    KALAMBURY (Alexander) komunikacja niewerbalna, improwizacja, integracja

    Wiek: od 7 lat

    Liczba graczy: 2-3 drużyny (liczebne wg uznania)

    http://swiattomskiego.pl/2017/03/kalambury-vs-nie-smiej-sie-alexander.html

    Kalambury są szczególnie wdzięczną formą trenowania komunikacji niewerbalnej, i uwaga! da się też grać on line! Pod warunkiem posiadania kamery i platform umożliwiającej udział na wizji kilku osób (np. ZOOM, teams). W wersji bardziej zaawansowanej technologicznie (możliwość udostępniania ekranu) można też grać w kalambury rysunkowe.

    GRA NA EMOCJACH: empatia, komunikacja niewerbalna, integracja, poszerzanie słownictwa

    wiek: 10-110 lat

    liczba graczy: 3-10

    czas gry: 20 minut

    https://blognawolnyczas.blogspot.com/2017/03/gra-na-emocjach-bo-w-zyciu-liczy-sie.html

    GENIUSZ , logiczne myślenie

    Liczba graczy: 1 – 4 osoby

    Wiek: od 8 lat

    Czas gry: ok. 30 – 45 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=eTrBNki8t6s

    SABOTAŻYSTA kooperacja, logiczne myślenie

    Liczba graczy: 3 – 10 osób

    Wiek: od 8 lat

    Czas gry: ok. 30 minut

    http://www.sabotazysta.pl/

    ESCAPE ROOM (Wyd. EPPE) kooperacja, logiczne myślenie

    UWAGA Możliwość rozgrywki już w pojedynkę

    Przedział wiekowy: od 8 lat

    Liczba graczy: 1+

    Czas gry ok. 15 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=9sxA6X_K8IU

    CLUEDO HARRY POTTER logiczne myślenie, szczególna gratka dla fanów Harrego Pottera

    Liczba graczy: 3 – 5 osób

    Wiek: od 8 lat

    Czas gry: ok. 30 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=ihR4pJGNVe8

    CLUEDO logiczne myślenie

    http://przystanekplanszowka.pl/2017/11/cluedo-recenzja.html

    PANDEMIA kooperacja, logiczne myślenie

    Liczba graczy: 2 – 4 osoby

    Wiek: od 10 lat

    Czas gry: ok. 60 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=QmQ3MCxpzOQ

    JEDNYM SŁOWEM (gra słowna, kooperacyjna)

    Liczba graczy: 3-7

    Średni czas rozgrywki: 20 minut

    Wiek gracza: 8+

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/jednym-slowem-recenzja-rebel/

    UNLOCK! WIELKA UCIECZKA

    3 fascynujące przygody w jednym pudełku

    Liczba graczy: 2 – 6 osób

    Wiek: od 10 lat

    Czas gry: ok. 45 – 75 minut

    http://przystanekplanszowka.pl/2017/04/unlock-escape-room-rzut-okiem.html

    KONCEPT gra słowna, integracyjna, jeśli zrezygnujemy w punktacji indywidualnej może być grą kooperacyjną, trochę inna wersja kalamburów

    Liczba graczy: 4 – 12 osób

    Wiek: od 10 lat

    Czas gry: ok. 30 – 40 minut

    http://mlodygiercownik.pl/2016/12/30/recenzja-gry-planszowej-koncept/

    Polecane artykuły:
    Szybki kontakt

    Jeśli mają Państwo jakieś pytania, sugestie, zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe

    Not readable? Change text. captcha txt