Gry dla starszych od 12-14 lat

 kategoria wpisów: Nasze akcje, OWIR AKTUALNOŚCI, OWIR DLA NAUCZYCIELA, OWIR DLA RODZICA, Przed nami

    Nastolatki bywają dużo bardziej samowystarczalne w organizowaniu sobie czasu wolnego. Swobodniejszy dostęp do mediów społecznościowych (legalna rejestracja konta na facebooku od 13 r.ż.), często powiązany ze swobodniejszym dostępem do technologii (własny smartfon, a nawet laptop) stają się znaczącą konkurencją wobec propozycji spędzenia czasu z rodzicami i resztą rodziny (zwł młodsze rodzeństwa bywa mało atrakcyjne). Jest to okres, w którym szczególnie mocno zauważymy jak procentują nasze działania wychowawcze i nawyki wdrożone we wcześniejszych etapach dzieciństwa naszych pociech. Najprawdopodobniej doświadczenie wspólnego spędzania czasu, zaprocentuje także po wejściu w okres nastoletni. Dodatkowo młodzież, która zachowała w pamięci czas spędzony przy planszówkach jako pozytywne wspomnienie, może zachęcać swoich rówieśników do podobnej aktywności. Szczególnie istotne wówczas będzie stopień atrakcyjności gry: dla jednych będzie to nieskomplikowana instrukcja, proste zasady gry oparte na rywalizacji – i tu wciąż będą się sprawdzać gry wymienione wcześniej (zwł.: 5 sekund, speed jungle etc). Dla starszej młodzieży atrakcyjniejsze jednak może być wyzwanie intelektualne, tajemnica i możliwość współpracy. Dość niedawno pojawiły się na naszym rynku gdy logiczne naśladujące escape roomy-pokoje zagadek. Gry karciane, lub atrakcyjniejsze wersje, zawierające gadżety charakterystyczne dla realnych pokojów (np. czasomierze, klucze, zamki szyfrowe) – w czasie pandemii mogą stanowić godną (i tańszą) alternatywę wyjścia do escape roomu.

    ESCAPE ROOM (Fox Games) kooperacja, logiczne myślenie

    UWAGA Możliwość rozgrywki już w pojedynkę

    Te gry są jednorazowe, ale niczego nie będziecie w nich niszczyć. To oznacza, że możecie je potem odsprzedać lub pożyczyć znajomym.

    Liczba graczy: 1-6.

    Wiek: od 12 lat

    Wersje:

    ESCAPE ROOM: ATAK NA LONDYN

    ESCAPE ROOM: SKOK W WENECJI

    ESCAPE ROOM: PODRÓŻ W CZASIE

    ESCAPE ROOM. TAJEMNICA ELDORADO

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/escape-room-w-kieszeni-fox-games-recenzja/

    T.I.M.E Stories kooperacja, logiczne myślenie

    UWAGA: wysoka cena!

    Liczba graczy: 2 – 4 osoby

    Wiek: od 14 lat

    Czas gry: ok. 90 – 180 minut

    Połączenie gry planszowej i fabularnej.

    https://www.hulahop.pl/wiadomosc/gra-przygodowa-time-stories-ktore-scenariusze-warto-kupic/8304/

    https://kaimada.znadplanszy.pl/2020/01/09/t-i-m-e-stories-moj-ranking-dodatkow/

    https://www.youtube.com/watch?v=5Dug3n39cSk

    EXIT (Galakta) kooperacja, logiczne myślenie

    UWAGA: Te gry są jednorazowe i niektóre elementy mogą ulec zniszczeniu. (koszt gry ok. 50zł, koszt wejścia do pokoju ESCAPE ROOM ok. 120zł)

    Liczba graczy: 1 – 6 osób

    Wiek: od 12 lat

    Czas gry: ok. 45 – 90 minut

    Wersje:

    CHATA W LESIE,

    TAJEMNICZE LABORATORIUM

    GROBOWIEC FARAONA

    ZAPOMNIANA WYSPA,

    STACJA BADAWCZA

    ZAKAZANY ZAMEK.

    https://zagrano.pl/recenzja-exit-od-galakty-escape-room-na-planszy/

    https://www.youtube.com/watch?v=_X_ly2zCVdA

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/exit-tajemnicze-laboratorium-recenzja/

    ESCAPE ROOM THE GAME (TREFL) kooperacja, logiczne myślenie

    UWAGA: wysoka cena! (3 gry w pudełku)

    Nie jest to gra jednorazowa. Brakujące/wykorzystane w trakcie rozgrywki elementy można pobrać z tej strony: https://escaperoomthegame.com/pl-pl

    i wydrukować, w ten sposób odzyskując 100% funkcjonalności gry.

    Ilość graczy: 3-5

    Czas trwania: 60 minut

    http://planszowewojny.blogspot.com/2018/06/escape-room-game.html

    LABORATORIUM CHEMICZNE –

    zestaw mały chemik dla eksperymentatorów, rozwijają ciekawość poznawczą, stanowią świetny wstęp no nauk ścisłych i przyrodniczych

    istnieją różne warianty, część zalecana dla dzieci od lat 12

    https://www.sprytnezabawki.pl/Produkt/10709/zestaw-maly-chemik#/10539-modele-zestaw_maly_chemik_100_doswiadczen

    EGO EMOCJE empatia, integracja, poszerzanie słownictwa

    liczba graczy: 1-6

    wiek gracza: 12+

    Czas gry: 20-60 min

    http://wypowiemsie.pl/publicystyka-ego-emocje-i-ego-czyli-zabawa-dla-kazdego/

    PANDEMIC: CZAS CTHULHU – kooperacja, logiczne myślenie

    Liczba graczy: 2 – 4 osoby

    Wiek: od 14 lat

    Czas gry: ok. 40 minut

    https://www.youtube.com/watch?v=lEuK_Zw2sSg

    TAJNIACY gra słowna; kooperacja

    liczba graczy: od 2 do 8 (wersja dla 2 osób: „Tajniacy DUET”)

    wiek: od 14 lat

    czas gry: ok. 10 min.

    https://boardtime.pl/2016/01/tajniacy-scisle-tfajna-gra-slowna-recenzja.html

    DECRYPTO gra słowna; kooperacja

    wiek: od 12 lat

    Liczba graczy: 3-8

    Średni czas rozgrywki: 30 minut

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/decrypto-recenzja/

    TABOO gra słowna;

    Liczba graczy: 4 – 12 osób

    Wiek: od 13 lat

    Czas gry: ok. 60 minut

    http://www.rebel.pl/product.php/1,304/462/Taboo-edycja-polska.html

    KOMIKSY PARAGRAFOWE dla młodszych

    To propozycja dla „samotnych wilków”, ceniących sobie własne towarzystwo i wyzwania intelektualne. Młodszym dzieciom może się przydać wsparcie Dorosłego, lub rówieśnika.

    CZTERY ŚLEDZTWA SHERLOCKA HOLMESA

    RYCERZE DZIENNIK BOHATERA

    MYSTERY

    HOKUS POKUS

    TECHNOMAGOWIE

    https://www.youtube.com/watch?v=3cOS8jpEvuA

    https://blognawolnyczas.blogspot.com/2018/05/komiksy-paragrafowe-dla-modszych-cztery.html

    https://mlodygiercownik.pl/2018/03/08/recenzja-gry-paragrafowej-technomagowie/

    http://foxgames.pl/hokusipokus

    ESCAPE ROOM Harry Potter – interaktywna zabawa on line w angielskiej wersji językowej

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflNxNM0jzbZJjUqOcXkwhGTfii4CM_CA3kCxImbY8c3AABEA/viewform?fbzx=5771129364569462375

    INTERAKTYWNA GRA KSIĄŻKOWA (książki paragrafowe)

    UWAGA: konieczność grania ze smartfonem/PC

    Liczba graczy: 1

    Średni czas rozgrywki: zróżnicowany

    Wiek gracza: 12+ (umowne)

    Wersje:

    DZIENNIK 29

    https://www.damagier.pl/gry-planszowe/dziennik-29-recenzja/

    DZIENNIK 29 PRZEBUDZENIE

    https://www.spidersweb.pl/rozrywka/2020/03/17/dziennik-29-przebudzenie-ksiazka-gra-opinie/

    ESCAPE ROOM Harry Potter – interaktywna zabawa on line w angielskiej wersji językowej

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflNxNM0jzbZJjUqOcXkwhGTfii4CM_CA3kCxImbY8c3AABEA/viewform?fbzx=5771129364569462375

    Polecane artykuły:
    Szybki kontakt

    Jeśli mają Państwo jakieś pytania, sugestie, zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe

    Not readable? Change text. captcha txt